Hop til hovedindholdet

Søndag d. 3. september 2017 kl. 08:00 til 17:00

Tirsdag d. 1. august 2017 kl. 10:00

Sted

Snekkersten Skotterup Sejlklub, Strandvejen 71 c, 3070 Snekkersten Snekkersten Snekkersten Skotterup Sejlklub
Strandvejen 71 c
3070 Snekkersten Snekkersten

home - CUP 2017

Arrangementsbeskrivelse

Søndag den 3. september 2017 for Feva XL, Zoom 8, Tera og A, B og C-optimister.

Stævnet er tænkt uformelt med fokus på at det skal blive en dag med god stemning, og gode kapsejladser med plads til både de mindre rutinerede sejlere og de mere øvede. Om eftermiddagen vil der blive plads til hygge hvor vi byder på lidt let mad og en is til sejlerne mens der slappes af efter dagens sejladser.

Vi gentager formatet fra forårets stævne!

Som noget nyt i år byder vi velkommen til et nyt og anderledes sejladsformat!
Vi vil gerne gøre sejlads mere tilskuervenligt og dermed give forældre, sponsorer og andre endnu mere indblik i hvad kapsejlads i realiteten er og hvor sjovt det kan være. Sejlerne oplevede f.eks. til vores stævne i foråret at der var en 200 meter lang "bølge" som tilskuerne lavede for at fejre de unge sejlere kom i mål.

Se artikel her: http://minbaad.dk/nyhed/archive/2017/31/may/article/jollestaevne-med-medalrace-og-professionel-livespeak/

Vi deler derfor dagen op i to:

• Indledende udtagelse som er traditionelle kapsejladser som foregår på en trapezbane
  • ”Medal Race” for de bedste 5 både i hver klasse

Vi er selvfølgelig meget afhængig af vejr og vind for at kunne gennemføre ovenstående. Vi planlægger at indledende udtagelse er en serie på 4 kapsejladser med en fratrækker (3 sejladser og 1 fratrækker for C-sejlere). De afvikles mellem kl. 10 og 14. Kl. 14.30 startes Medal Race op. Til Medal Race medtager man sin placering i point fra indledende udtagelse. Dvs. den bedst placerede sejler medtager 1 point, nummer 2, 2 point osv. Medal Race er derfor ligeså afgørende som indledende udtagelse.

Rent praktisk planlægger vi med at Medal Race startes indefra havnen med start og mållinje mellem molehoveder. Dvs. forældre, sejlere som ikke er videre og andre interesserede vil kunne stå på molen og følge direkte med i starten. Da vi ikke kender vindretning på dagen vil man således kunne risikere at starte på f.eks. halvvind. Alle Medal Races vil dog indeholde såvel kryds som læns af en hvis længde for dermed at kunne sikre et fair race.

Det bliver kompetente sejlere som fra molen vil kommentere og bringe tilskuere up-to-date omkring placeringer etc. Så alle kan følge med.

Umiddelbart efter Medal Race afholdes præmieoverrækkelse og der vil være præmier til hver tredje startende båd i hvert felt.

Vi håber i vil syntes om det nye koncept som vi afprøver og støtte op om en festlig dag på Snekkersten havn.

Program:

Kl. 08.00 Registrering (udlevering af sejladsbestemmelser eller hentes på hjemmesiden)

Kl. 09.00 Skippermøde ved klubhuset

Kl. 09.55 Varselssignal for første sejlads

Kl ??.?? Frokost på land for C sejlere

Kl. 14.30
Finale - Medalrace

Kl. 16.00 Forventet Præmieoverrækkelse ved klubhuset

Se mere på www.sssejlklub.dk.

Der sejles efter de i kapsejladsreglerne definerede regler inkl. Skandinavisk Sejlerforbunds og Dansk Sejlunions forskrifter. Desuden gælder "Tilladelse til kapsejlads uden krav om gyldigt klassebevis for Optimistjoller".

Da der skal være plads til de urutinerede sejlere, vil det være tilladt for følgebåde at bistå de bageste liggende både (kun C-optimister) med gode råd og lidt hjælp. Følgebådene fra Snekkersten Sejlklub vil bistå med dette for at tilsikre at alle kommer med rundt.

Der er slæbested i havnen med mulighed at søsætte følgebåde fra landevejstrailer.

Husk at Deltager og Betaler typisk ikke er samme person. Fjern derfor markering i det felt ved registrering af deltager.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >