Hop til hovedindholdet

Søndag d. 1. september 2019 kl. 08:00 til 17:00

Lørdag d. 31. august 2019 kl. 23:00

Sted

Snekkersten Skotterup Sejlklub, Strandvejen 71 c, 3070 Snekkersten Snekkersten Snekkersten Skotterup Sejlklub
Strandvejen 71 c
3070 Snekkersten Snekkersten

home-cup 2019

Arrangementsbeskrivelse

home.pngEspergærde - Snekkersten

Søndag den 1. september 2019
for Tera, Feva XL, Zoom 8, 29ere og A, B og C-optimister

Velkommen til "home-cup" 2019 i Snekkersten Skotterup Sejlklub.

Vi satser på en dag med god stemning, gode kapsejladser og plads til alle niveauer fra begyndere til elitesejlere.
Om eftermiddagen byder vi på grillpølser og is til alle, imens der slappes af efter dagens sejladser.

Med vores nye sponsor home Espergærde - Snekkersten vil vi som noget nyt, ved "home-Cup" i år, udvide stævnet med klassen 29ere, som vi håber bliver et tilløbsstykke.
Som ved de tidligere stævner byder vi på sejladser med "Medal Race" for Optimist A,B, Tera og zoom 8.

Forældre, sponsorer og andre interesserede får på nærmeste hold indblik i kapsejlads og hvor sjovt og nervepirrende, det kan være.
Sejladserne for Optimist A,B, Tera og zoom 8 bliver som følgende:

• Indledende sejladser med udtagelse, som traditionelle kapsejladser på en trapezbane
  • ”Medal Race” for de bedste 5 både i Optimist A, B, Tera og Zoom 8.

Vi planlægger, at indledende udtagelse er en serie på 4 kapsejladser med en fratrækker. De afvikles mellem kl. 10 og 14. Ca. kl. 14.30 startes "Medal Race" op. Her medtager man sin placering i point fra indledende udtagelse. Dvs. den bedst placerede sejler medtager 1 point, nummer 2 medtager 2 point osv.

Start- og mållinie til "Medal Race" er mellem molehovederne. Dvs. at alle tilskuere vil kunne stå på molen og følge direkte med i finalesejladserne. Da vi ikke kender vindretning på dagen, vil man således kunne risikere, at starte på f.eks. halvvind. Alle "Medal Races" vil dog indeholde såvel kryds som læns af en hvis længde, for dermed at kunne sikre et fair race.

For 29ere gælder at der sejles videre ude på banen med sidste start senest kl. 15.00.

Der vil være live-speak fra molen som vil bringe tilskuere up-to-date omkring sejlteknik, placeringer, strategi osv. Samtidig vil der være lodtrækningspræmier blandt alle sejlere på molen!

Præmier:
Umiddelbart efter "Medal Race" afholdes præmieoverrækkelse, hvor der er præmier til hver tredje startende båd i hvert felt. Præmier til alle C-sejlere.

Program:

Kl. 08.00 Registrering i bureauet

Kl. 09.00 Skippermøde på terassen ved klubhuset

Kl. 09.55 Varselssignal for første sejlads

Ca. kl. 15.00 Finale - "Medal Race"

Ca. kl. 16.30 Præmieoverrækkelse ved klubhuset

Sejladsbestemmelser:
Der sejles efter de i kapsejladsreglerne definerede regler inkl. Skandinavisk Sejlerforbunds og Dansk Sejlunions forskrifter. Desuden gælder "Tilladelse til kapsejlads uden krav om gyldigt klassebevis for Optimistjoller".

Da der skal være plads til begyndersejlere, vil det være tilladt for følgebåde at hjælpe de bagerst liggende C-optimister med gode råd. Følgebådene fra Snekkersten Skotterup Sejlklub vil bistå med dette.

Sejladsbestemmelserne kan findes på vores FB-side Home-Cup 2019
fra d. 23.august

OBS. tilmelding:
Ved tilmelding efter 23. august stiger tilmeldingsgebyret med kr. 100 pr. jolle.

Der er slæbested i havnen med mulighed at søsætte følgebåde fra trailer.

Husk at Deltager og Betaler typisk ikke er samme person. Fjern derfor markering i det felt ved registrering af deltager.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >