Hop til hovedindholdet

Søndag d. 2. september 2018 kl. 08:00 til 17:00

Lørdag d. 1. september 2018 kl. 22:00

Sted

Snekkersten Skotterup Sejlklub, Strandvejen 71 c, 3070 Snekkersten Snekkersten Snekkersten Skotterup Sejlklub
Strandvejen 71 c
3070 Snekkersten Snekkersten

HOME - CUP 2018

Arrangementsbeskrivelse

- CUP 2018

Søndag den 2. september 2018
for Feva XL, Zoom 8 og A, B og C-optimister

Stævnet er tænkt uformelt. Der er fokus på, at det skal blive en dag med god stemning, gode kapsejladser og plads til både begyndere og øvede sejlere. Om eftermiddagen byder vi på pølser og is til sejlerne, mens der slappes af efter dagens sejladser.

Et sjovt sejlformat i 2018!

Vi byder igen i år på sejladser med "Medal Race".

Vi vil gerne gøre sejlads mere tilskuervenligt.
Forældre, sponsorer og andre interesserede får på nærmeste hold indblik i kapsejlads og hvor sjovt og nervepirrende, det kan være.
Sejladserne bliver som følgende:

• Indledende sejladser med udtagelse, som traditionelle kapsejladser på en trapezbane
  • ”Medal Race” for de bedste 5 både i hver klasse

Vi planlægger, at indledende udtagelse er en serie på 4 kapsejladser med en fratrækker og 3 sejladser og 1 fratrækker for C-sejlere. De afvikles mellem kl. 10 og 14. Ca. kl. 14.30 startes "Medal Race" op. Her medtager man sin placering i point fra indledende udtagelse. Dvs. den bedst placerede sejler medtager 1 point, nummer 2 medtager 2 point osv.

Vi planlægger, at start- og mållinie til "Medal Race" er mellem molehovederne. Dvs. at alle tilskuere vil kunne stå på molen og følge direkte med i finalesejladserne. Da vi ikke kender vindretning på dagen, vil man således kunne risikere, at starte på f.eks. halvvind. Alle "Medal Races" vil dog indeholde såvel kryds som læns af en hvis længde, for dermed at kunne sikre et fair race.

Det bliver den proffesionelle sejler Jesper Radich, der fra molen vil være kommentator og bringe tilskuere up-to-date omkring sejlteknik, placeringer, strategi osv. Samtidig vil der være lodtrækningspræmier blandt alle sejlere på molen!

Præmier:
Umiddelbart efter "Medal Race" afholdes præmieoverrækkelse, hvor der er præmier til hver tredje startende båd i hvert felt. Præmier til alle C-sejlere.

Program:

Kl. 08.00 Registrering i bureauet

Kl. 09.00 Skippermøde på terassen ved klubhuset

Kl. 09.55 Varselssignal for første sejlads

Ca. kl. 12.00: Frokost på land for C sejlere

Ca. kl. 15.00
Finale - "Medal Race"

Ca. kl. 16.30 Præmieoverrækkelse ved klubhuset

Sejladsbestemmelser:
Der sejles efter de i kapsejladsreglerne definerede regler inkl. Skandinavisk Sejlerforbunds og Dansk Sejlunions forskrifter. Desuden gælder "Tilladelse til kapsejlads uden krav om gyldigt klassebevis for Optimistjoller".

Da der skal være plads til de urutinerede sejlere, vil det være tilladt for følgebåde at bistå de bagerst liggende C-optimister med gode råd og lidt hjælp. Følgebådene fra Snekkersten Skotterup Sejlklub vil bistå med dette.

Sejladsbestemmelserne kan findes på vores Home Cup Facebookside
fra d. 20.august

OBS. tilmelding:
Ved tilmelding efter 20.august stiger tilmeldingsgebyret med kr. 100 pr. sejler.

Der er slæbested i havnen med mulighed at søsætte følgebåde fra trailer.

Husk at Deltager og Betaler typisk ikke er samme person. Fjern derfor markering i det felt ved registrering af deltager.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >